Uppdatering...

Go morron allihopa.

Kanske dags att uppdatera lite va ett bra tag sedan nu ju, men de har hänt väldigt mycket de senaste, ska börja med att berätta att den 26 november så började en del av mitt vatten gå kl:10 på förmiddagen sedan började värkarna till ta men de va inte dags att åka in till sjukhuset. På eftermiddagen vid kl:16 cirka ringde jag till Robban & bad honom komma hem då värkarna började till ta ännu mer men kände att de va inte riktigt dags att bege sig in till sjukhuset ännu, men klockan gick värkarna kom & gick hela tiden så vi ringde in till sjukhuste som bad oss komma så de va bara att fixa barnvakt till vår söta dotter Madeleine, så farmor kom hem till oss för att passa henne. När vi väl kom in till sjukhuset så blev jag jätte rädd, började gråta pga min förra förlossning med Madeleine va så jobbig så allt bubblade upp inom mig, men som sagt de gjorde en ctg- kurva sedan lite annat under tiden vi va där, sedan ringde dem till jourhavande läkare som ville att vi skulle stanna kvar under natten, så dem skulle ge mig lite morfin & en sömntablett så jag skulle kunna sova men de sa även att detta kunde köra igång förlossningen helt lr så kunde allt av ta så vid kl:01:50 fick jag medicinen sedan somna jag så gott :).

Vaknade kl:06:45 den 27 november att jag va väldigt kissnödig så då väckte jag Robban så han fick hjälpa mig till toaletten, för jag kände mig lite små yr, så när jag väl reser mig upp ur sängen så går allt vatten så då ringer vi på klockan, barnmorskan kommer in & bekräftar att de är vattnet, sedan började värkarna till ta allt mer eftersom så när dem kom in för att kolla hur mkt jag öppnat mig så va jag redan öppen 5-6 cm sedan fick man den goa lustgasen ;). Jobbade på som bara den mellan mina värkar, så kl:11:16 kom William till världen, han vägde 4105 gram & 52 cm lång!! Helt underbar känsla att få upp honom i famnen & bara få gosa massa, Robban va helt överlycklig stod vid min sida & tårarna bara rann för hans kinder!! Men saknade vår underbara dotter Madeleine som inte ens fick komma till sjukhuset pga svininfluensan så inga som fick träffa William på sjukhuset alls, därför bestämde jag mig för att jag ville komma hem efter att 6 timmar gått så Madeleine skulle få träffa sin lillebror som hon är så stolt över, vill hjälpa till med allt nu här hemma!!

Nej nu ska jag ta William, så jag uppdaterar snart igen, när tiden finns som sagt finns inte så mkt tid till allt då man har två underbart söta barn som vill ha uppmärksamheten!!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Saadet

Najs blogg du har:) Ska vi följa varandra på bloglovin? Det skulle vara kul tycker jag :) Kraaaam! :)

2010-01-10 @ 16:25:00
URL: http://saadet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback