Fredag 18 september.

Go eftermiddag...

Ett stort Grattis till min lillasyster Jenny & Jim för dem har förlovat sig <3!!

Tänkte uppdatera va som hände här igår, som sagt Madeleine vaknade redan kl:05:30 så de va bara att gå upp ur sängen fast man ville ligga kvar & dra sig men inte ska sötnosen behöva vara uppe sj så vi gick upp fixa frukost sedan va de bara att planera vår utflykt till mitt jobb, då jag skulle lämna in papper för havandeskap, eftersom mitt jobb e väldigt tungt då jag jobbar inom vården, sedan att jag har foglossningar!! Vi åkte hemifrån efter kl:9 va hemma igen efter kl:14 men de va skoj att hälsa på fast att de va påfrestande med att åka buss, spårvagn sedan så ville ju Madeleine kolla på allt vi åkte förbi. När vi kom hem så började jag med vår middag som bestod av soppa igår de är så gott, hann påbörja med maten sedan kom ju den underbaraste vännen på besök för att gratulera Madeleine i efterskott vilket Madeleine tyckte va roligt för hon skule vara i hennes knä hela tiden & busa!!
På kvällen blev de bara lugnt här hemma efter vårt busfrö somnat så gott i sin säng!!

Idag vaknade vi halv åtta de va riktigt skönt måste jag säga iaf om man ska jämföra med dagen innan. Fixade frukost till oss sedan blev de mys i soffan lite innan Madeleine skulle till dagis, när vi väl gick till dagis så peka hon där mamma för att visa mig att hon visste vart dagis ligger =). Madeleine hade inte ens tid att pussa, krama lr vinka hejdå till mig utan skulle leka för fullt med en gång!!
Hämta min prinsessa kl:14 då sprang hon till mig för att pussa & krama om mig, bebisen i magen <3.
Just nu kollar Madeleine på bolibompa medans jag uppdaterar snabbt, kommer lägga in lite bilder ikväll, tänkte på Madeleine & vagnen som vi köpt till bebisen!!

Har inte riktigt orkat fixa allt här hemma idag men funderar på om jag ska ta & göra de nu innan Robban kommer hem eftersom då slipper vi göra de imorron, kan va skönt att bara vara med varandra alla tre!!
Nej nu ska jag sluta babbla men finns en sak till som jag ska lägga in nu bara!!

Vecka 30

Kroppen: Det är vanligt att brösten läcker råmjölk "kolostrum" redan nu. Det brukar inte vara fråga om några stora mängder, men det kan det vara bra att införskaffa en skön amningsbehå utan byglar som du kan ha om natten.
Om förvärkarna upplevs som smärtsamma är det en signal om att allt inte står rätt till. Detta inträffar vanligtvis efter en lång arbetsdag eller då du är jäktad. Ta det lite lugnare och förkorta gärna dina arbetsdagar. Om du får kraftiga sammandragningar brukar man kontrollera livmoderhalsen för att se att den inte är försvagad och öppnar sig i förtid. Om så är fallet kan sjukskrivning vara aktuellt för att man ska kunna vila. Ibland rekommenderas en kortare tids sjukhusvistelse och/eller läkemedel som stoppar sammandragningarna.
De flesta föräldrar kommer nu att börja eller har redan påbörjat en föräldrakurs eller förlossningsförberedande kurs.

Barnet: Barnet växer mycket och ökar nu från drygt ett kilo till tre och ett halvt kilo på bara tio veckor. Barnet vaggas till sömns av mammans rörelser och vaknar ofta när hon lägger sig. Den dygnsrytm som barnet har i slutet av graviditeten kan även hålla i sig efter födseln, men det är inte säkert. Barnet hör många ljud inifrån mammans kropp, bland annat ljud från mammans hjärta och mage. Ljud från magen kan i vissa fall uppgå till så mycket som 80 decibel vilket kan jämföras med en kraftigt trafikerad gata.

 


Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback