Måndag 21 september

Go eftermiddag...

I helgen har vi bara vart hemma & myst massa de har varit en riktig skön helg, skönt att kunna ha sådana helger när man bara känner för att vara hemma med familjen!! I lördags hade vi besök under eftermiddagen/kvällen men efter besöket hade vi bara lite mys för oss själva!! Madeleine hade jätteroligt med sina kusiner fast man fick säga till att dem inte skulle röra vissa saker i hennes bokhylla så som smyckeskrin m.m.
Igår så bestod dagen av massa bus med Madeleine ute på gården vilket hon tyckte va roligt, efter lek ute blev de lite mellanmål sedan vila en stund, fixade vår middag när vi vaknat efter vilan de va gott med lite i magen för oss alla!! Sedan började Robban röja lite i sina gaderober så då passa jag på att hänga upp vår tvätt på tork vilket gick kanon då Madeleine höll sin pappa sällskap i datarummet där vi har alla gaderober emot en vägg, så skönt vill jag lova att vi har allt där inne så slipper man bli störd på morgonen när Robban ska ta fram ngt =).

Idag vaknade vi kl:6 hörde Madeleine höll på inne i sitt rum, hade tänt sin lampa i taket & även ute i köket så jag hämtade henne så la vi oss i vår säng myste en stund innan de va dags för Robban att gå upp. Robban jobbar ju denna veckan kl:8-17 så då hinner vi ses en stund på morgonen innan han ska iväg för vi går ju upp allt mellan kl:7-7:30 när Madeleine ska till dagis.
Innan Robban skulle gå till jobbet fixade jag frukost till Madeleine så jag gav henne en smörgås & mjölk, som hon började äta, så fråga Robban ska du säga hejdå till pappa, så hör man bara Madeleine svara nej för hon va helt inne i sin smörgås så han fick snällt komma in & ge henne en kram å puss!! Men som sagt Madeleine åt 4 st smörgåsar till frukost så min prinsessa måste vart riktigt hungrig lr så är hon inne i en växt period!!

Lämnade Madeleine på dagis vid kl:9 de gick bra som alltid sedan knalla jag iväg till affären för att handla hem de som saknades, så när jag kom hem så åt jag lite frukost själv vilket va gott!! Har hunnit med att vika tvätt, hängt upp de blöta så snart ska jag ta de sista att hänga upp men får se bara om orken finns annars gör jag de när jag hämtat Madeleine från dagis!! Har planer på att förbereda middagen lite innan jag ska hämta henne så slipper man allt sedan men får se om de blir så lr inte!!

Vet jag har inte lagt upp bilder än men dem kommer alldeles strax de kan jag lova ska bara som sagt lägga upp dem men de hinner jag inte nu, vill hinna med annat innan jag ska hämta hem min prinsessa från Dagis!!

Ha en underbar dag allihopa!!
Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback